ממריאים: ביקור בחיל האוויר - מחדר האוכל ועד הקוקפיט

 
עודכן 21:03 26/04/2012

מה מסתתר מאחורי הקלישאות הגדולות על חיל האוויר שלנו? ניב גלבוע יצא לבדוק ופגש טייסים, טייסות, מטוסים, מסוקים ואפילו זכה להטיס מטוס קרב - בסימולטור. מפקדי הטייסות מודים כי גם הם מרגישים את הקיצוצים בתקציב הביטחון, אך מבטיחים: "אנחנו מוכנים בכל זמן נתון"

 
 
 
 
 

"חוד החנית". "הזרוע הארוכה של צה"ל". כבר התרגלנו שלחיל האוויר כבר לא קוראים בפשטות חיל האוויר. לרגל יום העצמאות קיבלנו הצצה אל עולמם של הטייסים - וניב גלבוע למד איך זה להיות טייס, כמעט.

 

הביקור שלנו מתחיל בטייסת "הפטישים", טייסת מטוסי F-15i, מטוסי הקרב שמגיעים הכי רחוק. "יש הרבה תרחישים שאפשר לדבר עליהם", אומר סגן ב', טייס בטייסת הקרב, "אבל בסוף, המטוס הזה יכול לקחת הכי הרבה חימוש, יכול להגיע הכי רחוק, בכל מזג אוויר, ביום ובלילה". ב', בן 23, נמצא בטייסת כבר שנה וחצי. "יצר התחרותיות פה הוא מאוד גבוה", הוא מודה, "ואני רוצה להיות ברמה האישית הכי טוב בטייסת".

 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10 »

 

ואיך הופכים לטובים ביותר? סגן-אלוף א', מפקד הטייסת, מסביר בפשטות: "כדי להיות מוכנים לכל זירה בכל סיטואציה, אנחנו מתאמנים . זה גוזר עלינו עבודה יומיומית סזיפית, אבל מקצועית". זו הטייסת המתמחה בפעולות בעומק האויב וגם א' מכיר טוב מאוד את התרחיש שכולם מדברים עליו. "אני יכול להבטיח דבר אחד: אנחנו לא ישנים בלילה, כדי שאחרים ישנו בלילה", הוא אומר. "אנחנו מוכנים בכל זמן נתון - חד משמעית".

 

בבסיס חיל האוויר בחצרים נמצאת טייסת הינשופים - מערך מסוקי בלאקהוק שנועדו גם לחלץ פצועים תחת אש. צוות חדשות 10 נלווה לאחד האימונים בין הטייסת לטייסות מסוקי קרב - תרגיל המדמה חילוץ טייס שנטש את מטוסו בשטח אויב והצלה של פצועים בשדה קרב מרוחק.

 

אבל גם בחיל האוויר מרגישים את התקציב המקוצץ. כל הכשרה של טייס עולה מליונים וכל תרגיל עולה גם הוא הון עתק. "אנחנו מרגישים את זה באופן ברור", אומר סגן-אלוף צ', מפקד טייסת הינשופים. "השמיכה היא קצרה בכל מקום ודואגים שהיא תכסה את החלקים שאנחנו חושבים שהם נכונים".

 

כדי להתמודד עם הקיצוצים, בחיל האוויר מפתחים פתרונות לאימונים שלא יצריכו מהטייסים בכלל לעזוב את הקרקע. בבסיס חצור של חיל האוויר הוקמה טייסת שלמה של מאמנים. בימים אלה נבנה סימולטור ראשון מסוגו בעולם שיאפשר אימון של כמה טייסים במקביל כמו בקרב. הביקור בסימולטור גם מאפשר לניב גלבוע להיות טייס לרגע אחד - עד ההתרסקות.

 
  
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.