האב פול • איך היה בהופעה של פול סיימון?

 
כריזמה טבעית, מקצוענות ותשוקה. פול סיימון בישראל
כריזמה טבעית, מקצוענות ותשוקה. פול סיימון בישראל צילום: יוסי צבקר
 
עודכן 02:04 22/07/2011

עם המון קטעים חזקים מקריירת הסולו, כמה להיטים הכרחיים של סיימון וגרפונקל ושילוב בין קול מצוין, כריזמה טבעית ותשוקה שהגיל לא נוגע בה, פול סיימון ענה על כל הציפיות של אסף בן קרת

 
 
 
 
 

לא פשוט לגדול בבית עם חמישה אבות: דיוויד בואי, ניל יאנג, לו ריד, פול סיימון, אה כן, וגם אברהם. זו אמנם הופעתו השלישית בארץ, אך הראשונה עבורי. הציפייה היתה גדולה ואם נעבור ישירות לשורה התחתונה - ההמתנה היתה מתוקה ושווה ביותר. פול סיימון נתן הערב באצטדיון רמת גן הופעה עשירה ומספקת, מלאת להיטים שאנחנו מכירים כל כך טוב כבר שנים כל כך רבות, ואין ספק שהזיכרונות שהמוזיקה מעוררת צפים על פני השטח ועושים חלק מכובד מאוד מהעבודה.

 

סיימון עלה לבמה ב-20:50 בדיוק ופתח אותה עם "Boy In The Bubble מהאלבום "גרייסלנד", שיר שהוא פותח עמו רבות מהופעותיו. הוא נשמע מצוין, קולו במיטבו, הכריזמה שלו טבעית, קומתו הקטנה רק מעצימה את ההילה והמיתוס שסביבו וברור שהוא שולט בבמה כבר מהתווים הראשונים.

 

הוא מתקשר עם הקהל אך לא הרבה. "הלו ישראל" פה, "תודה רבה" שם, "סלאם עליכום" עסיסי בסיום, זה לא באמת משנה מאום. את התקשורת שלו עם הקהל הוא מעביר לאורך כל ההופעה דרך המוזיקה. מעבר לעובדה שהוא מקצוען שנמצא בביזנס כבר כל כך הרבה שנים, קשה שלא להתפעל מהעובדה שעדיין נותרה בו התשוקה, שהוא נהנה מכל רגע, שהמוזיקה שלו עדיין נשמעת טרייה, רלוונטית וכיפית.

 

 

 
עדיין טרי, רלבנטי וכיפי. פול סיימון
עדיין טרי, רלבנטי וכיפי. פול סיימון צילום : יוסי צבקר
 

רשימת השירים ארוכה ונדיבה - 25 שירים ושעתיים מלאות, בהחלט הישג מרשים ומקיף אם כי, יש לציין, לא מפתיע. למעשה לפני יומיים הוא הופיע בתורכיה והסטליסט כמעט חופף בבחירת השירים ואפילו הסדר. בשביל הקהל השילוב חלומי - כמה שירים מהאלבום החדש, מעט מאוד סיימון וגרפונקל, ואם כבר אז "Sound Of Silence" ו-"The Boxer". המון להיטים ושירים שכל אחד יכול להצטרף. בתוך כל אלו, הוא גם יכול להכניס כמה שירים שהוא אוהב שמוכרים פחות כ-"Peace Like A River", "Questions for the Angels" ואחרים.  הקטעים החזקים בהופעה היו ללא ספק הלהיטים האהובים, ויש כמה היילייטים בולטים.

 

קול שמור, מדויק ומרגש

 

"Diamonds on the soles of her shoes נפתח" עם האקפלה המפורסמת של סיימון לפני שמצטרפת הלהקה. הפתיח של השיר הוא הדוגמה האולטימטיבית שקולו עדיין שמור, מדויק ומרגש כמו שהיה. הקצב האפריקאי הקודח של השיר והגרוב שלו היו אחד הביצועים החזקים של ההופעה, רגע סוחף במיוחד. מיד אחריו הוא ביצע את "Gumboots", קטע קצבי משגע נוסף מגרייסלנד והשילוב של השניים היה מצוין. גם הביצוע ל-"Hearts & Bones", שיר מערכות היחסים הכואב, נשמע מוצלח ולא מדכא. הקאבר ל-"Here comes the sun" של הביטלס נשמע תפור בדיוק למידותיו, "Late in the evening" היה מקפיץ כרגיל וזה בהחלט לא הכל.

 

 

 
קצב אפריקאי סוחף. פול סיימון
קצב אפריקאי סוחף. פול סיימון צילום : יוסי צבקר
 

רבות נכתב בעבר על אצטדיון רמת גן כמקום לא מוצלח להופעות, ואני לא מתכוון להוסיף מילה לדיון או להביע דעתי. ההחלטה לסגור מחצית מהאצטדיון ולהקים את הבמה מול הקהל צמצמה משמעותית את המרחק שהיה נהוג שם בהופעות אחרות ונתנה פיתרון מוצלח וטוב יותר לראות את ההופעה. על אף הנאתי הרבה מההופעה, שבהחלט ענתה על ציפיותיי ואף היתה בגדר הגשמת חלום, הרגשתי שהמבנה הזה מעקר במידת מה את הרגש. הייתי מעדיף לראות אותו בפארק בעמידה, דחוק ומזיע לצד רבים, ממתין שעות ומתענה בלחות והחום - יש משהו בהופעה באוויר הפתוח ולא במבנה מתוחם וסגור שהופך את ההופעה הרבה יותר חיה והרבה יותר חודרנית.

 

פול סיימון, איצטדיון רמת גן, 21.7.2011

 

>>> ההופעה של פול סיימון, דקה אחר דקה

>>> סטליסט החלומות של אסף בן קרת

>>> פול סיימון: "שמח שהצלחתי לשמור על הקול שלי"

 

>>> פול סיימון בישראל: סיקור מיוחד

 
  
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.