5 הרוגים ו-67 פצועים בהתהפכות הרכבת בבית יהושע

 
עודכן 22:07 12/06/2006
הארון תחאוכו, אסא וולפסון ויוסי גורביץ

שמותיהם של ארבעה מההרוגים הותרו לפרסום: מוני משה-פז, בן 54 מקרית ביאליק; סוזי לילך, בת 27 מעכו; ליאור אלבלה, בן 30 מהרצליה ואלון סורק , בן 19 מעתלית

 
 
 
 
 
אזור האסון (צילומים: דני קריאף)
אזור האסון (צילומים: דני קריאף)
חמישה בני אדם נהרגו בצהריים (שני) ועשרות נוספים נפצעו, לאחר שרכבת שנסעה מתל אביב לחיפה התנגשה ברכב מסחרי מסוג איסוזו, סמוך לצומת בית יהושע שבשרון והתהפכה. שמותיהם של ארבעה מההרוגים הותרו לפרסום: מוני משה-פז, בן 54 מקרית ביאליק; סוזי לילך, בת 27 מעכו; ליאור אלבלה, בן 30 מהרצליה ואלון סורק , בן 19 מעתלית

ממד"א נמסר כי בתאונה נפצעו 67 בני אדם. מצבם של שבעה פצועים מוגדר בינוני והשאר במצב קל-בינוני וקל. תת ניצב מנשה ארביב, מפקד מרחב השרון של המשטרה, אישר כי אין עוד לכודים ברכבת, וכי כעת מתמקדת המשטרה בפינוי האזור.

רוב הפצועים פונו לבתי החולים הלל יפה בחדרה, לניאדו בנתניה ומאיר בכפר סבא. מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר לחדשות נענע כי כוחות ההצלה נערכים לבצע סריקות בשטח, ולהרים את הקרונות כדי לראות אם יש בשטח פצועים או הרוגים נוספים. לדבריו, "מד"א נמצא מתחילת השבוע בכוננות גבוהה בגלל האירועים בעזה, וכל הצוותים עבדו בצורה מדהימה".
 

תאונת מכוניות גרמה לתאונת הרכבת

על פי דיווח בערוץ 10, ודברים שאמר דורון בן אמו, דובר משטרת התנועה, מכונית האיסוזו עצרה ברמזור האדום של הצטלבות הכביש ופסי הרכבת, אך מכונית שהגיעה מאחור לא הבחינה ברמזור המורד ובמכונית האיסוזו, התנגשה בה ודחפה אותה אל המסילה, מה שגרם לתאונה. שניים מן הקרונות התהפכו על הקרון השלישי. בעקבות התאונה, הושבת קו הרכבת בין תל אביב לחיפה.

כוחות הסיוע הצליחו לחלץ חמישה מהאנשים שנלכדו מתחת לאחד הקרונות שהתהפכו. למקום הובא מנוף מיוחד לצורך החילוץ. כוחות הצלה קבעו את מותם של שני גברים וצעירה. מינם של שני ההרוגים האחרים טרם ידוע.

דיווחים ראשוניים דיברו על כ-200 נפגעים, אך מרכבת ישראל נמסר כי ברכבת כולה היו רק כ-200 נוסעים, וכי רק שלושה מקרונות הרכבת התהפכו.
 

הנהגים מרסקים את זרועות המחסומים

רק היום פרסם משרד התחבורה, כי בחודש שעבר הגישה רכבת ישראל למעלה מ-150 תלונות למשטרת ישראל, על מעבר נהגים באור אדום במחסומי הרכבת. סגן ראש הממשלה ושר התחבורה, שאול מופז, ציין כי התלונות נרשמו על ידי פקחי תנועה שהציבה הרכבת ב-24 מפגשי כביש-מסילה, במטרה להקטין את תופעת העבריינות ופריצת המחסומים של נהגים במפגשים.

ממשרד התחבורה נמסר כי החל מחודש אפריל 2006 מוצבים פקחי תנועה בנקודות המפגש של מסילות הרכבת והכבישים, בהן היה ריבוי עבירות תנועה של כלי רכב שנכנסו לשטחי המסילה ברמזור אדום. באתר התאונה היה פקח - אך הוא עזב את משמרתו, על פי הנוהל, בשעה 10:00. בחלק גדול מן המקרים שברו הנהגים את זרועות המחסומים בעת המעבר על המסילה. מנתוני רכבת ישראל עולה, כי בשנת 2005 נשברו 950 מחסומים על ידי נהגים - ממוצע של ארבע שבירות לכל מחסום הקיים בארץ.

מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי, מסר כי הצבת פקחי תנועה במחסומי הרכבת, נועדה למנוע מנהגים אפשרות לשבור את זרועות המחסומים, ולחצות את המסילה בצורה מסוכנת ובניגוד לחוק. יצויין כי במפגשים בהם הוצבו הפקחים נרשמה ירידה חדה בעבירות התנועה.
 

מספרי החירום

מספרי החירום של בתי החולים:

בית החולים הלל יפה: 1255166
בית החולים לניאדו: 1255191
בית החולים מאיר: 1255199

כמו כן, המשרד לקליטת עליה מפעיל קו חירום מיוחד עם מידע לעולים חדשים בכל השפות, שמספרו: 1255-081010.
 
  
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.