התרסקות הקונקורד הצרפתי: תביעה נגד קונטיננטל איירליינס

 
 
עודכן 13:07 27/09/2000
איי.פי

חברת אייר פרנס פתחה בהליכים בנושא, לאחר שהתברר כי פיסת המתכת על מסלול ההמראה, שהייתה אחת הסיבות המרכזיות להתרסקות, נפלה ככל הנראה ממטוס של קונטיננטל האמריקנית; בהתרסקות נהרגו 113 נוסעים ואנשי צוות

 
 
 
 
 
אייר פרנס תובעת את חברת התעופה האמריקנית, קונטיננטל איירליינס, בנוגע להתרסקות מטוס הקונקורד הצרפתי בה נהרגו 113 אנשים.
 
"נודע לנו שאייר פרנס פתחה בהתדיינות משפטית עם קונטיננטל", נמסר מהחברה האמריקנית.

רצועת מתכת שנפלה, ככל הנראה, ממטוס של חברת קונטיננטל על המסלול ממנו המריא לאחר מכן הקונקורד הצרפתי הייתה אחת מן הסיבות המרכזיות להתרסקות.
 

ממצאי חקירת ההתרסקות

מחקירת ההתרסקות עלה כי פיסת המתכת באורך של 43 ס"מ, וברוחב של 2.5 ס"מ, אשר נמצאה על מסלול ההמראה בשדה התעופה שארל דה-גול, חתכה את הגלגל השמאלי של המטוס העל קולי. היא גרמה לו להתפוצץ, ולהתחיל תגובת שרשרת שהובילה להתרסקות המטוס. קרעים של הגלגל פגעו במהירות עצומה במיכל הדלק של הקונקורד, וככל הנראה, גרמו לדליפת הדלק, שהביאה ללהבות שפרצו בירכתי המטוס לאחר ההמראה.

בהודעה מחברת קונטיננטל נמסר כי בשלב זה של החקירה אין ממצאים חותכים המוכיחים מעורבות כלשהי בהתרסקות, שארעה ב-31 באוגוסט השנה.

 

פיסת המתכת חסרה במטוס של קונטיננטל

החוקרים הצרפתיים טענו כי לפיסת המתכת, שנתגלתה כחסרה במערכת המדחף במנועו הימני של מטוס קונטיננטל, ישנם מאפינים כמעט זהים לרצועת המתכת שהתגלתה על המסלול לאחר התאונה. בנוסף לכך ידוע שאותו מטוס המריא כארבע דקות לפני הקונקורד על אותו המסלול.

בהודעה שפרסמה קונטיננטל בתחילת ספטמבר נמסר כי לא נקבע בבירור שהחלק החסר במטוס הוא אכן החלק שנמצא על המסלול.
 

ידיעות נוספות