נובמבר הגדול הגיע: מאילו טעויות חשוב להימנע ברכישה אונליין?

 
עודכן 00:02 20/11/2018

רבים מאיתנו נוהגים לשגות כשאנו רוכשים מוצרים אונליין. מערכת "ברקוד" הכינה מדריך שמציג את הדברים שצריך לקחת בחשבון על מנת להיות מרוצים מהקנייה

 
 
 
 
 

חודש נובמבר נחשב לחודש הקניות המקוונות הגדול בעולם - וגם ישראל הצטרפה לחגיגה.

 

אחד מכל שני ישראלים קונה בחודש נובמבר חבילות דרך האינטרנט. ממוצע הקנייה האינטרנטית במהלך החודש בכל משק בית עומד על 375 שקלים וביחד - כחצי מיליארד שקלים.

 

קניות שמתבצעות דרך האינטרנט מלוות לרוב בחששות קבועים כגון עיכוב בהגעת החבילה או קבלת מוצר שאינו תואם בדיוק את התמונה שהוצגה באתר. מקור החששות הוא ריבוי המקרים שבהם מתרחשות טעויות במהלך הקנייה האינטרנטית.

 

הטעות הנפוצה הראשונה היא קנייה באתרים לא מוכרים - רצוי לקנות דרך אתרים מוכרים ואף באתרים שיש עליהם המלצות. במידה ובכל זאת קונים דרך אתר שלא מכירים - עדיף לקנות מוצר אחד או שניים ולא במחיר גבוה, כך שאם נתאכזב מהקנייה, לפחות לא נוציא סכומים גבוהים לשווא.

 

 
קניות דרך הטלפון הסלולרי
קניות דרך הטלפון הסלולרי צילום : חדשות עשר
 

טעות נוספת שישראלים נוהגים לבצע היא המרה לא נכונה של המידות הסיניות, שלעתים מסומנות בדיוק כמו המידות האירופיות המוכרות לנו, אך שונות בגודלן. רעות לונברג, מנהלת הבלוג וקבוצת "רעות תקני לי" מסבירה: "מידות זה משהו שהוא סבוך כי יש מידות בריטיות, יש את המידות שאנחנו רגילים אליהן ויש מידות אמריקאיות. וכל אתר עובד עם משהו אחר".

 

עניין חשוב נוסף שלעתים לא נלקח בחשבון הוא עמלות המיסים והמכס המוטל על חבילות שמחירן נע בין 75 דולר ל-500 דולר. על פי סקר שנערך ל"ברקוד" על ידי "סי-איי מידע שיווקי" בשיתוף "פאנל ויו", 13% מהאנשים שרכשו מוצרים בעזרת האינטרנט חויבו יותר על המוצרים שקנו.

 

תופעה שמתרחבת באתרי הקנייה היום ומקשה על הצרכנים להשיג את המוצרים במחירים הזולים ביותר היא הימצאותם של בוטים - תוכנות מתוחכמות שנועדו לתפוס את המוצרים שנמכרים בזול כדי למכור אותם במחיר גבוה יותר ולהרוויח מהפער. "הממוצע שאנחנו רואים בקרב לקוחות שלנו זה שלמעלה מ-50% מהטראפיק, מהמבקרים באתר, הם בעצם לא אנשים", מספר עידו ספרותי, מנכ"ל חברת "פרימטריקס" להגנת סייבר.

 

 
  
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.