אני מפה: כך שינתה ווייז את הרגלי הנסיעה של כולנו

 
עודכן 14:22 20/02/2018

גם אחרי אקזיט של מיליארד דולר לגוגל ועשרות מיליוני משתמשים בעולם, ווייז נשארת ישראלית - ואפילו מצליחה להעשיר את השפה המקומית. פרויקט 70 על 70

 
 
 
 
 

ספק אם מישהו מכם, שצופים בנו עכשיו, זוכר מתי בפעם האחרונה הוא נכנס לרכב עם מפה. אחד הפיתוחים הישראליים הגדולים בהיסטוריה של המדינה הוא אפליקציית הניווט ווייז, שנרכשה לפני כמעט שש שנים על ידי גוגל בכמעט מיליארד דולר.

 

למרות ההצלחה הבינלאומית ויותר מ-50 מיליון המשתמשים ברחבי העולם, האפליקציה שהפכה לחלק בלתי נפרד מכל רכב, עדיין מאוד ישראלית - ומאפשרת לשנות את הוראות הנסיעה הגנריות לכאלה זנזוריות, צבאיות - ואפילו גששיות.


עם השנים, ווייז הצליחה אפילו להחדיר מטבעות לשון לשפה העברית, אם בסדרות של חנוך דאום או של ערוץ הטיולים, בשיר של אברהם פריד ואפילו בפרסומות.


הגאווה הישראלית באפליקציה הבינלאומית הגיעה לשיאה בטקס יום העצמאות בהר הרצל ב-2015, אז נבחר כאחד ממדליקי המשואות אהוד שבתאי, אחד ממייסדי ווייז.

 
  
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.