ראשי ערוץ 10 צרו קשר על אודותינו
 
 
 
 
 

התזונה שלך היא גם התזונה שלו: שומרים על תזונה נכונה במהלך ההיריון

 
עודכן 13:54 28/02/2017

ללא אלכוהול, בשר נא או ביצים לא מבושלות, עם הרבה פירות, ירקות, ודגים. כל מה שצריך לדעת על התזונה הטובה ביותר לאישה בהיריון

 
 
 
 
 
צילום : פוטוליה
 

רוב העקרונות המנחים לתזונה במהלך ההריון אינם שונים מעקרונות לתזונה בריאה לכלל האוכלוסייה. עם תשומת לב מתאימה והקפדה מיוחדת על כמה עקרונות ייחודים לתקופה חשובה זו, אפשר לעבור את ההיריון בהרגשה טובה ובאופן מיטבי, ולהבטיח את בריאותך ואת בריאות העובר המתפתח בקרבך.

 

פנינו לרננה מזרחי, דיאטנית קלינית והמנהלת המדעית של מטרנה שריכזה מספר עקרונות מנחים לתזונה נכונה במהלך ההריון:

 

 
צילום : שאטרסטוק
 

גווני - במהלך ההיריון חשוב לצרוך כמות מספקת של חלבון, אנרגיה, ויטמינים ומינרליים. לכן, חשוב לגוון את המזון ולצרוך מכל קבוצות המזון.

 

שתייה מרובה - הקפידי לשתות לפחות 10 כוסות ביום, עם עדיפות ברורה למים. אם את שכחת לספור או שאת לא בעניין של ספירת כוסות או ליטרים של מים, הקפידי לוודא שצבע השתן שלך הוא שקוף ולא צהבהב.

 

חומצה פולית - חשוב להתחיל לקחת תוסף של חומצה פולית עוד לפני ההריון ולהמשיך במהלכו לצרוך מדי יום 400 מק"ג, למניעת מומים עצביים מולדים. לשם כך יש ליטול תוסף של  ח. פולית או מולטי ויטמין כמו פרנטל שמכיל כמות זו של חומצה פולית ולחסוך בכך את הצורך בבליעת כדור נוסף.

 

סידן - במהלך ההריון ישנם צרכים תזונתיים מוגברים ועבור סידן הצריכה היומית המומלצת גבוהה מרגיל (1,0000 מ"ג ביום). לכן הקפידי לאכול מזונות עשירים בסידן כמו חלב ומוצריו, סרדינים עם עצמות וטחינה. מי שמתקשה להגיע להמלצות יכולה להשלים את בעזרת מולטי-ויטמין כגון פרנטל, המכיל גם סידן.

 

ברזל - יש לשלב בתפריט הודו, בקר רזה, קטניות ומוצרים מועשרים בברזל. רוב הנשים מקבלות המלצה מהרופא ליטול תוסף ברזל החל מהשבוע ה-14 להריון ועד כשישה שבועות לאחר הלידה.

 

 

 

 

 
צילום : שאטרסטוק
 

סיבים תזונתיים - כדאי לשלב סיבים בתפריט על מנת לסייע לפעילות תקינה של מערכת העיכול. ניתן לעשות זאת  באמצעות אכילת קטניות, פירות וירקות (רצוי על קליפתם), ודגנים מלאים.

 

דגים - כדאי לשלב 2-3 מנות של דג בשבוע, על מנת לספק שומן מסוג אומגה 3 בעיקר DHA החשוב להתפתחות הקוגניטיבית ולחדות הראייה של תינוקות.

הבחירה הטובה ביותר היא בדגים עם תכולת כספית נמוכה כמו טונה בהירה בשימורים, זהבון, אמנון, סלמון, בקלה.

 

פרוביוטיקה - במהלך ההיריון רצוי לקחת תוסף פרוביוטי, המכיל חיידקים ידידותיים, שהינם בעלי השפעה מיטיבה על  הגוף. חיידקים אלו מסייעים לעיכול קל, ותורמים להרכב בריא של חיידקים במעי, כהכנה לקראת הלידה וההנקה בהמשך.

 

ממה להמנע? מאלכוהול - לא באמת צריך לפרט, נכון? מאכילת מזון לא מבושל מכל הסוגים: בשר (קרפצ'יו, סטיק טרטר), דגים (סושי וסביצ'ה) , ביצים לא מבושלות (עין ומוס) , גבינות בשלות (רוקפור, קממבר וברי) ובנוסף להגביל צריכה של קפאין (2-3 כוסות קפה ביום) וממתיקים מלאכותיים.

 

 

 

 

 

 
צילום : פוטוליה
 
  
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.