הדואר לא בא היום: האזרחים משלמים יותר על "מסלול מהיר", המכתבים נעלמים בדרך

 
עודכן 22:21 12/08/2015

כבר כמה זמן שמבטיחה חברת "דואר ישראל" מסלול מהיר למשלוח מכתבים, ואולם בדיקת מוסף "אנליסט" העלתה כי בצד התעריף הכפול ההבטחה לא מתממשת. לעיתים, חלק מהמכתבים שנשלחים אף נעלמים בדרך ליעדם. גבר ששלח הזמנות לחתונתו: "המכתבים הגיעו אחרי ארבעה או חמישה ימים"

 
 
 
 
 

שולחי דואר רבים בחרו לאחרונה במסלול המזורז "דואר 24" כשברקע עיכובים קשים בהעברת חבילות, ואולם מסתבר כי הצעד שדורש הוצאה כספית נוספת מהאזרחים לא מספיק לקבלת שירות הולם. על פי מדגם שערכה החברה עצמה ופורסם הערב (רביעי) בידי מוסף "אנליסט", רק רבע מהמעטפות הגיעו בתוך יום כפי שמתחייבים במסלול ה"מהיר" של הדואר.

 

ההחלטה על שירות הפרימיום בתשלום נוסף - מעל ארבעה שקלים למשלוח במקום שני שקלים, התקבלה לאור שינויים שכפתה הממשלה מחשש לקריסה כלכלית של חברת "דואר ישראל". ואולם, בימים אלה מתארגנת תביעה ייצוגית מצד לקוחות כנגד החברה שמוסיפה מצדה להבטיח שירות מהיר, כפי שרק השבוע חשף ביקור "אנליסט" באחד מסניפיה.

 

מבדיקה עולה כי עשרות אלפי מכתבים שנשלחו במסלול הוי-איי-פי הגיעו באיחור של מספר ימים או שלא הגיעו כלל. אחד המענים, סוכן ביטוח בשם דולב הורוביץ, ביקש להעביר כ-50 הזמנות לחתונתו ערב האירוע דרך שירות "דואר 24". ואולם לדבריו, "בפועל המכתבים הגיעו רק אחרי ארבעה או חמישים ימים לאחר השליחה".

 

מחברת "דואר ישראל" נמסר בתגובה: הסקר בנוגע לחלוקת 'דואר 24' נעשה בתחילת יישום תוכנתי ההבראה, בחודשים מאי-יוני, ואינו מלמד על המצב היום. חלוקת 'דואר 24' מתבצעת כאן באופן יומיומי ומקבלת עדיפות עליונה. בימים אלה מתבצעת לראשונה בדיקה מקיפה על ידי חברה חיצונית, שבמסגרתה נבחן הנושא ברחבי הארץ".

 

עוד מסרה החברה כי תוכנית הדואר לשיפור השירות כוללת "שיפור תהליכי העבודה והתאמתם לצרכי הלקוחות בעידן הסחר המקוון". לדברי החברה, בתחילת יישום התוכנית אכן חלו עיכובים בחלוקת הדואר, ואולם שבועות האחרונים המצב התייצב וכעת, ככלל, פעילות הדואר מתבצעת באופן סדיר.

 
  
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.