האפליה ב-AIG: מדוע תושבי הפריפריה משלמים יותר על ביטוח רכב?

 
עודכן 19:51 13/07/2015

שכחתם שהביטוח על הרכב עומד להסתיים? קיבלתם כבר טלפון מנציג המכירות? בחברת AIG ייצרו מפת תמחור שמייצרת פערי ענק בין לקוחות זהים מרחבי הארץ. בעוד תושב בת"א ישלם 3,300 ש"ח, ישלם תושב הדרום 4,600 ש"ח על אותו ביטוח ולאותו פרופיל של נהג

 
 
 
 
 

בין ערימות העבודה כעורך דין צעיר, עמית כמעט שכח שהביטוח על הרכב עומד להסתיים לו בתוך כמה ימים, אך מי שלא שכח היה נציג המכירות של חברת AIG.

 

נציג המכירות טלפן עם הצעת מחיר והחל לעבור על הפרטים עד שבדרך, גילה בעיה - אותו הנהג, עם רכב והיסטוריית תאונות זהים, חטף התייקרות של אלף שקלים בשיחת טלפון אחת - רק בגלל שהעז, איזו חוצפה - לעבור מתל אביב לבאר שבע.

 

אך ניחשתם נכון - מתברר שעמית הוא ממש לא תושב הפריפריה היחיד שקיבל מ-AIG הצעת המחיר מוגזמת, רק בגלל מקום המגורים שלו.

 

 
נתיבי איילון בת"א. שם תשלמו הרבה פחות
נתיבי איילון בת"א. שם תשלמו הרבה פחות צילום : חדשות 10
 

אז מדוע מייצרת החברה מפת תמחור שלמה שמייצרת פערי ענק בין לקוחות דומים מרחבי הארץ? בסדרה של שיחות רצופות ביקשנו מ-AIG לקבל הצעות עבור פרופיל אחיד שהגדרנו מראש: נהג בן 29 עם ותר של 11 שנה על הכבישים, שנוסע במאזדה 2 בלי תאונות דרכים ברקורד.

 

כשנתנו כתובת מגורים בתל אביב, הנציג שיווק את הפוליסה ב-3,300 שקלים, כשנהג זהה מבית שאן כבר נדרש לשלם 250 שקלים יותר ובנתיבות ההצעה זינקה ליותר מ-1,400 שקלים.

 

תושב מבאר שבע, כבר שמעתם מעמית, ייאלץ להיפרד על אותו כיסוי ממש מ-4,300 שקלים, אבל השיא חיכה לנו בירוחם: שם, שימו לב, הקנס כבר עומד על 4,600 שקלים - סתם כי רציתם לבטח את האוטו מחוץ למדינת תל אביב.

 

משיחות אחרות שקיימנו עולה שרוב החברות לא מקפיצות, ודאי לא במאות שקלים, את התעריף למבוטח מעיר לעיר. כך שבניגוד להבטחות של AIG, מתברר שגם נהג זהיר עלול לשלם יותר אם בחר לא נכון איפה לגור. לעמית, אגב, כבר הספיקו שם לחזור ולהציע הנחות - אבל את העלבון של הצעיר מבאר שבע, שום הוזלה לא תצליח לקנות.

 

 

 

AIG: "החברה פועלת בהתאם להוראות המפקח"

תגובת החברה: "חברת AIG פועלת בהתאם להוראות המפקח על הביטוח ומתאימה את התעריף אישית לכל מבטוח, בהתאם למאפייניו, הכוללים בין השאר את היסטוריית התביעות שלו, סוג הרכב המבוטח, רמת המיגון של הרכב, מיקומו ועוד - כל זאת על בסיס נתונים שהצטברו בחברה לאורך שנים. בעקבות ממצאי התחקיר, החברה חידדה לנציגיה את אופן הצגת הנושא".

 
  
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.