ראשי ערוץ 10 צרו קשר על אודותינו
 
 
 
 
 

תחקיר: איך באמת עובדת שיטת דירוג הכוכבים?

 
עודכן 16:54 08/07/2015

מזה 23 שנים ששיטת הדירוג בבתי המלון בישראל נקבעת באופן שרירותי על ידי כל בית מלון מבלי שאיש אינו בודק ומפקח, כלומר בתי המלון בישראל נשענים על שיטת הכוכבים האירופית מבלי שמשהו דרג אותם בהתאם

 
 
 
 
 
צילום : יחצ
 

מזה 23 שנים ששיטת הדירוג בבתי המלון בישראל נקבעת באופן שרירותי על ידי כל בית מלון מבלי שאיש אינו בודק ומפקח, כלומר בתי המלון בישראל נשענים על שיטת הכוכבים האירופית מבלי שמשהו דרג אותם בהתאם.


לפני שנה החליט משרד התיירות לאמץ שוב את שיטת הכוכבים ואף התחייב להשקיע כ4,000,000 שקלים בכדי שכל המלונות בארץ יוכלו להיבחן ולקבל דירוג.


שיטת הדירוג מורכבת מ270 פרמטרים שונים מגודל החדר, דרך גודל הבריכה ועד מרחק החנייה מהמלון, אלא שרב המלונות בישראל עומדים בסירובם להשתתף בשיטת הדירוג.

 

לכל הכתבות והתוכניות של אורלי וגיא

 

נכון להיום רק מלון בית יהודה בירושלים עבר את ועדת הדירוג וקיבל 4 כוכבים וממשרד התיירות נמסר שעוד 24 בתי מלונות נמצאים בבדיקה. חשוב לציין כי משרד התיירות הוציא מכתב לכל בתי המלון ולאתרי האינטרנט המשווקים וזה עיקרו:

 

"לאור תופעת פרסום מלונות תוך ציון דרגת כוכבים בלתי-רשמית, עלינו להבהיר כי כל פרסום והצגה של בית מלון במסגרת פרסום מסחרי (לרבות באתרי אינטרנט) תוך ציון דרגת כוכבים שלא נקבעה על פי ההסדר שבתקנות, הוא בלתי-חוקי".

 

 
צילום : YouTube
 

מדוע זה חשוב?
אין לנו כצרכנים שום דרך לקבוע איכותו של מלון והאם הוא באמת שווה את הכסף שדורשים עליו, אנו יודעים שמלונות שמציגים את עצמם כחמישה כוכבים גובים הרבה יותר ממלונות של שלושה כוכבים הבעיה היחידה כאמור היא שכל מלון מגדיר את עצמו ומעניק לעצמו כוכבים על פי ראות עיניו.


בזמן שבבתי המלון עצמם נראה שהפנימו את החוק כאשר התקשרנו לאתרים משווקים על מנת להזמין מלון כפי שעושים רב הישראלים, נתקלנו בחוסר ידע, ולעיתים להטעיה מכוונת.

 

 

 
צילום : יחצ
 

שחר תורג'מן, מנכ"ל הדקה ה90, שהתארח אצלנו באולפן טען שלמכור מלון בלי שיטת כוכבים זה כמו למכור נעליים ללא מידה, לעומתו טען אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות שיש הרבה יותר מדרך אחת לתאר את טיבו של המלון מבלי להשתמש בשיטת הכוכבים.


לצערנו הפעם התחקיר נגמר מבלי מסקנות ברורות, המסקנה היחידה היא ששוב האחריות מוטלת על כתפי הצרכנים.

 

תגובת איסתא:
"משרד התיירות מצוי בהליך של דירוג כוכבים למלונות בארץ. בספטמבר 2013 הודיע המשרד על השהיית אכיפת איסור שימוש בדירוג מהסיבה שההליך טרם הושלם.התאחדות סוכני הנסיעות בודקת את הנושא מול משרד התיירות ואיסתא תפעל בהתאם להנחיות שיועברו אליה בנושא בקרוב".


מאתר בליק לא נמסרה תגובה.

 

הכותב הוא ראש דסק התחקירים במערכת אורלי וגיא, תומר ממיה -tomerm@nana10.tv

 
  
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.